Volgens marktonderzoeker Meko waren LCD-tv's goed voor maar liefst 90 procent van alle verkopen in de EMEA-regio (Europa, het Midden-Oosten en Afrika) tijdens het vierde kwartaal van 2011. Slechts 10 procent van alle verkopen was weggelegd voor plasma en CRT.
De grootste speler op de tv-markt blijft Samsung, dat 34 procent van de markt beheerste. LG volgt op de tweede plaats, met een marktaandeel van 19 procent. LCD-tv’s van 42 en 46 inch blijken de grootste groeiers in de verkoop, waarbij opvalt dat 42-inch modellen bijna een derde van de markt inpalmen. Daarnaast is ongeveer 60 procent van alle verkochte LCD-toestellen voorzien van LED-technologie.
De Europese verkopen lagen over het algemeen lager dan die van het vierde kwartaal van 2010. Ook in het Midden-Oosten en Afrika is de verkoop iets teruggedraaid. Duitsland komt uit het onderzoek naar voor als de grootste markt voor televisieverkopen, gevolgd door Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk.