T-Mobile, die in Nederland de iPhone verkoopt, wijt de slechte 3G-dekking voor de Apple-telefoon aan een hardwareprobleem van het toestel zelf. Dat schrijft de telecomprovider dinsdag op een bedrijfsweblog.
Het bedrijf ontvangt de laatste weken veel klachten over de beloofde snelle 3G-internetverbinding voor de Apple-telefoon. Bellers zeggen dat hun verbinding bij lange na niet zo vlug is als aangegeven op de dekkingskaart van de provider. Sommige gebruikers zeggen met een andere telefoon op dezelfde plaats wél 3G-dekking te hebben, terwijl de iPhone er niet in slaagt om de juiste verbinding te krijgen.
Software-updates
"De 3G-dekking van T-Mobile is even goed als bij de concurrentie, daar kan het dus niet aan liggen", zegt een woordvoerder van T-Mobile op een bedrijfsblog die speciaal is gewijd aan de iPhone. De medewerker wijst op het Apple-forum waar eveneens veel klachten zijn van Amerikaanse gebruikers over hun internetverbinding.
T-Mobile Nederland raadt klanten aan om de software-updates van het toestel via iTunes in de gaten te houden. Het bedrijf adviseert daarnaast iPhone-bezitters met een Wifi-verbinding thuis om die te gebruiken, in plaats van het 3G-netwerk. De telecomprovider zegt de dekking de komende maanden te verbeteren door het opgekochte Orange-netwerk in de komende maanden toe te voegen aan het zijne. De woordvoerder wijst de werkzaamheden voor deze fusie aan als mogelijke oorzaak voor de slechte verbinding.