Als consumenten een add-on voor Blu-ray op hun Xbox 360-console willen hebben, kunnen ze die krijgen. Dat vertelt een hooggeplaatste Microsoft-man op de Consumer Electronics Show (CES) 2008. Xbox-marketingmanager Albert Penello geeft HD DVD nog niet op na Warner Bros’ keuze voor Blu-ray. Hij voorspelt dat Toshiba’s HD DVD-schijven het goed blijven doen bij zijn gamende kopers.
“Het moet een keuze van de consument zijn, en als dat de manier is waarop ze stemmen, moeten we dat in overweging nemen”, zei Penello toen
Penello reageerde meteen op het slechte nieuws dat zijn coalitie, de HD DVD-promotiegroep, eind vorige week bereikte. Hij denkt dat de keuze van Time Warner – het moederbedrijf van Warner Bros – voor Blu-ray geen leuk nieuws is voor wie het alternatieve optische schijfformaat ondersteunt, maar vindt het geen wereldschokkend bericht. “Je kunt niet zeggen dat het geen domper of tegenvaller is, maar ik heb deze strijd al zo vaak als voorbij zien worden verklaard.” Penello wijst er opnieuw op dat de consument het laatste woord in deze zaak heeft.
“Ik denk niet dat dit besluit een belangrijke invloed zal hebben op de Xbox 360 tegenover de PlayStation 3”, zegt de marketingman. Hij denkt dat veel van zijn klanten een HD DVD add-on hebben om films te kunnen bekijken op de Xbox 360, terwijl veel minder PlayStation-gebruikers hun aankoop hebben gedaan voor Blu-ray-films. “Zolang Toshiba niet opgeeft, is deze oorlog nog niet over”, zei hij
Op de beursvloer blijft het niet stil over de strijd der consoles. Onze